Türkiye'nin İlk ve Tek Blog Oyun Sitesi
Üyelik Gerekmeden Sınırsızca Bedava Oyunlar

Uefa Euro 2008


Evet bazen öyle oyunlar çıkar ki insan kendi dendine sürekli sorar niya çıkardılar lan bu oyunu diye. Fifa serileri ise bu konuda bir expert artık. İlk niye çıkarttınız lan bu oyunu tepkisini Fifa 2001 almıştı. Ancak 2002 ve 2002 wc ile özürlerini kabul etmiştik. 2003'de oyunu biraz ilerlettiler. Ancak 2003'den bu yana nedense her oyun bir önceki seneden çok farklı gelmedi hep aynı bir tarafı yan basmıştı. Vee sene oldu 2008 fifa 2003'ün ötesine takla makla geçmişti. Ve artık ben de takip etmeyi bırakmıştım. Anca arkadaşlarla internet cafe'de falan birk kaç kere oynadım 2006'dan sonra.

Ama bu sene çok farklıydı Milli Takımımız Euro 2008'de başarısına ramen elenmişti. O kupa bizim hakkımızdı. Biz o kupayı kazanacaz diye kazanıaln her maçta havaya kurşun sıkarak nüfusumuzun 10'da birini kurban ettik : P (Kanımca kupa kazanılsaydı iç savaş çıkacaktı.) Ancak hakem yüzünden yenildik. Ancak bu kadar kolay değildi herşey o kupayı orda alamadıysak ekranlarımız başında alakatık. Nihat'ın Arda'nın Volkan'ın elinde o kupayı görecektik. Hemen EURO 2008'in ekran görüntülerine baktık oynanabilir gibi görünüyordu konfetiler Fatih Terim falan. Ama o an farketmediğim bunların konsol görüntüleri olduğuydu. Hemen EURO 2008'i edinip PC'lerimize kurduk. Oyuna girdik ve bi bakalım nasılmış diye bir dostluk maçında Türkiye vs. Almanya açtık. Açılış ekranını beklerken içmizde bi kıpırtı vardı büyük bir coşku dyacakmışız gibi hissediyorduk. Ancak oyun bi açıldı. İlk tepkim "Bu ne lan!" oldu. Oyunda ne o konfetiler şeyler ne o fatih terim hiçbirşey yoktu :S HAtta tekım kadromuz bile tam oyuna yansıtılmamış Rüştü Volkan'dan daha güçlü ve 1. Kaleci Taraftarlar gol atsak dahi devinmiyor akla bir kolamarkasının karton taraftarlı reklamlarını getiriyor. Ne doğru dürüst bi fizik modeli var ne başka birşey bir oyuncuların yüzlerinde sorun yok. (Sanırım) ancak formalar bile bizim formalar değil alakasız şeyler. Maç biter bitmez kesin hepsi en düşüktedir ayarların ondandır diye kendimi avutmaya çalışarak Ayarlara girdim ve en sona getirdim ve oyuna tekrar girdim. Mucize o karton taraftarlar artık deviniyor. Ama değişen başka da bir şey yok. Ne konfeti var ne Fatih Terim değişiyor. Aynı 4 köşe parmaklı rezil model.



Artık bu rezil Fatih Terim modeli öyle bir hal almıştı ki onu görmemek için gol falan atmaya çekiniyordum. Grafikler o kadar rezilki yanda karton kameramanlar var. fifa 2002 Wc'deki o kameramanların falan tırnağı oalmaz. Ayrıca oyunda default oalrak hamkem yok sahada ayarlardan açıyoruz. Oyunun eğlence vermesi bir tarafa oaln moralinizi de bozuyor.

Hadi herşeyi gerimize atalım yüzümüze tokat atana diğer yüzümü dönelim diyorum ve EURO 2008'e başlıyorum. Önce ön elemeleri alan geçiyoruz. Ön elemeleri birincilikle geçtim artık finalleri oynayacağım finallere katıalcağım 23 kişiyi seçtim ve maçöa başla dedim. Maça başla dememle oyunun hata vermesi de bir oldu. orada yine öfke dolu bir "Laaaaan!" çektim. Tekrar tekrar denedim sonuç aynı. Ve oyunu bir daha da açmadım.



Oyunda diğer özelliklere gelirsek sesler müzikler falan her zamanki gibi yan basmış vaziyette ve içimizi açmıyor. O Fifa 2002 World cup'daki müzikler neydi öyle ya. HAla pc'mde 2002 World Cup kurulu olması ve arasıra oynamamın en büyük nedeni o müzikler. Bu oyundada böyle bir şey vardır diye bekliyordum. yokmuş.

Bir de oyunda bir de şöyle bir olay varki iki zorluk seviyesi arasında devasa uçurumlar var . bir seviyede 10-0 yendiğin takıma bir üst seviyede 5-0 yenilebiliyorsun.



Ayrıca yapay zekada öyle saçmalıklar var ki. mesela sahanın yan çizgilerini takip ederek çok kolay bir biçimde çok kritik bir noktaya geebiliyoruz. adamlar hiç demiyoki ters taraftan dolnıyım ya direk vuruyolar top dışarı çıkıyo size geçiyo ya da bırakıyorlar.



Bu kadar kötü özellik saydım düşünüyüm bir iyi özellik var mı? Rezil de olsa Fatih Terim modeli var. Bir de her maça farklı kıyafetle çıkıyor. Bu da tam oalrak iyi özellik diye değerlendirilemiyor malesef.



İşin en üzücü yanı da herşeye rağmen oyunu bırakmamam kupayı alacağım diye inat emem en sonunda da oyunun problem çıkarması. (TAbi bundan sonra hemen PES'e patch yükleyip katıldım turnuavya aldım kupayı. Bu da EA'ya kapak olsun :D ) PES 2008'den 3 4 kat pahalı olmasına remen PES'in çeyreği etmeyen bir oyun UEFA EURO 2008.



Sözün özü bu oyun gerçekten rezalet. Hele konsoldaki ekran görüntülerine aldanıp alanlar EA ile akraba oluyor. Bu oyunu alacağınıza gidin bu paraya halısahada arkadaşlarınızla futbol oynayın.(Şimdi biliyorum ordasın."Ben korsanını alacam 3 ytl ehe" diyen arkadaşım 3 ytl'ye git bakakldan top al mahallenin çocuklarıyla oyna.) PES gibi bir şaheser varken hala Fifa serilerini oynamak da doğrusu biraz enayilik bence. (Bende gaflete düşüp yaptım bir kere bin pişman oldum görüldüğü gibi.) Kalın salıcakla.
Kaynak: Pcoyun

Paylaş

Hiç yorum yok: